El professorat de la facultat de Psicologia realitza una sessió PICNIC

Professorat de la Facultat de Psicologia

El passat 15 d’abril, el professorat de la facultat de Psicologia va realitzar una sessió PICNIC sota la guia de Laura Marbiol de la Cooperativa Fil a l’Agulla, per explorar quin és el rol del professorat avui en dia i els reptes que enfronten en l'entorn educatiu actual.

22/04/2024

L'objectiu principal de la sessió era crear un espai de confiança i seguretat per a poder compartir les diferents sensacions, vivències i experiències personals i grupals respecte al rol del professorat i els reptes que planteja i així explorar els punts en comú, les estratègies que es fan servir i els dissensos al voltant de la qüestió. Així, es va fomentar un clima de treball basat en la cohesió, la coneixença i el suport mutu.

Durant la sessió, es van compartir opinions sobre el per què de la docència i com els canvis en la dinàmica universitària impacten en la vida del professorat. Es va destacar l'estímul de l'ensenyament com a procés d'aprenentatge continu, així com la importància de fomentar la consciència crítica i el desig de contribuir al món.

A més, es va posar èmfasi en les experiències compartides a la UAB, des de la relació amb els estudiants fins als reptes burocràtics i les necessitats de suport institucional. Es van explorar estratègies per millorar l'experiència educativa, destacant la importància del respecte mutu i la promoció del diàleg a l'aula.

Per acabar vam fer un cercle de paraula per compartir estratègies i bones pràctiques i van ser molt rellevants els moments on l'alumnat dóna feedback apreciatiu al professorat, on el professorat ha pogut ajudar persones en concret amb problemes que tenien, i on el professorat veu que l'alumnat creix, es desenvolupa i gaudeix d'aprendre. 

Finalment, es va cloure la sessió amb la reflexió de que segurament l'alumnat no és conscient de l'impacte que té en el professorat i de que tractar-los amb respecte i promoure debats i intercanvi a l'aula funciona.

En conjunt, l'espai va servir com a plataforma per a la reflexió i l'intercanvi de bones pràctiques, reafirmant la importància de construir una comunitat educativa fonamentada en la confiança, el respecte i el suport mutu.